Bekijk ook onze kookwinkel →

Service en installatie

Als Installatiebedrijf d’Verte en AGA Service.nl onderscheiden we vier hoofdgroepen van technische werkzaamheden:

1. Exclusieve diensten voor de AGA:

  • Inbouwen van gashob of keramische hob in een AGA vier oven op de plek van de warmhoudplaat.
  • Plaatsen van een besturing op uw bestaande AGA traditional fornuis, die de mogelijkheid biedt om uw AGA tot 30% zuiniger te maken.
  • Ombouw van uw gasgestookte AGA naar een AGA op elektriciteit, mogelijk in een dag.

2. Het onderhoud aan gasgestookte cookers

Traditionele Range Cookers hebben een open gassysteem. Het is daarom wenselijk om jaarlijks onderhoud uit te voeren, zoals u ook doet bij uw CV ketel. d’Verte verzorgt het onderhoud van cookers van AGA, Nobel en Redfyre . De werkzaamheden nemen ongeveer 1 uur in beslag. De cooker dient de avond voor het onderhoud te worden uitgezet. Het onderhoud houdt in:

  • Het schoonmaken van de hoofdbrander, de branderkamer, de waakvlambrander en de trekonderbreker.
  • Het controleren van de thermokoppel, de thermostaat, het gasblok, de piëzo ontsteker, de rookgasafvoer en de isolatie van de ovendeurtjes.
  • Controle op gaslekkage.
  • Het afregelen van de gasdruk.
  • Het controleren en eventueel vervangen van de steenwol rondom de kookplaten.
  • Het controleren en eventueel aanvullen van de vermiculiet isolatiekorrels.
  • Afstellen van de deksels.

3. Installatie van fornuizen

d’Verte installeert voor eigen klanten, of in opdracht van AGA voor derden in Nederland en ook in andere Europese landen.

d’Verte is getraind door AGA Rangemaster in Engeland en staat in nauw contact met de technische dienst al daar. Omdat d’Verte een officieel installatiebedrijf is, kunnen er in Nederland ook aanvullende werkzaamheden verzorgd worden, zoals het aanpassen van de meterkast of het verleggen van een gasleiding. 

4. Storingsdienst

Voor alle eigenaren van een AGA, La Cornue, Thornhill Range Cooker of Falcon. U mag ons altijd direct benaderen. Op basis van de productcode van uw fornuis kunnen we nagaan of er sprake is van garantie of niet. In het geval van een garantiebezoek draagt de importeur de kosten van het bezoek. In het geval van een storing buiten de garantieperiode, dan betaalt de eindgebruiker de kosten van het bezoek.